Wednesday, February 1, 2012

Al - Fatihah

kul 7:08 p.m . got call from abah . dengar suare laen macam je . macam ade something tak kene nieh . abah cakap ayoh dah takde . ok . aku tak percaye . tanye lagi skali , tapi got the same answer . tibe tibe tubuh badan aku menjadi kaku .. betul ke sume nieh ? macam tak percaye . seluruh tubuh badan aku mengigil gigil . tak sempat nak "end call " , dah berderau air mata aku . aku macam tak boleh nak terima sume nieh .

7:17p.m pulak , along call lagi . tanye dah tahu belom . cakap abah dah call takdi n cakap dengan ma . ma cakap atok dah lain dari pagi . abah pun dah balik pagi tuh . ma still keje , pas abis keje ma balik dengan along .

ya Allah . aku tak boleh dengar suare abah mase nieh . sentap jiwa aku . aku dah boleh bayangkan bagaimana keadaan abah . tapi nasib baik abah sempat jumpe dgn arwah .

aku nak balik . tapi abah ma tak bagi . die cakap xpelah tak balik pun . lagi pun cuti ari tuh dah balik , jumpe . kalu aku balik pun x sempat jugak . mesti dah dikebumikan . johor ngn kelantan . satu perjalanan yang memakan masa yang lame . bukannya dekat .

sekarang aku dah macam tak boleh nak pikir pape lagi dah . tubuh badan mengigil gigil , fikiran menjadi kaku . sekarang sume perkara macam nak letak belakang je . yang aku nampak muke arwah , muka abah . ok . lebih baik tidur untuk menenangkan diri . mandi , semayang , bace yassin untuk arwah je tadi . semoga roh nye di cucuri rahmat dan arwah ditempatkan di kalangan orang yang beriman dan terpilih . aminnnn . Al Fatihahh ...


terima kasih untuk siape yang mensedekah al fatihah untuk arwah atok .

nanti kat kampung mesti suasana dah lain . mesti dah tak best macam dulu dulu lagi dah . bumi selalu berputar . yang baru muncul , yang lame hilang . yang di tengah tengah mengalami semua perubahan ini .


* nanti time cuti mid term nanti tolong bawak kitorang pergi melawat kubur arwah eh .


No comments:

Post a Comment