Saturday, March 31, 2012

Sakit Gigi


ok . masuk hari nieh dah seminggu gigi aku tak sihattt . sakit wooo . pas bbalik clas jumaat last week , mandi , then tetibe je gigi aku terasa berdenyut denyut . aku ketuk ketuk lah ingt kan sebab sejuk . yelahh . gigi sensitive katekann . tapi makin lame macam makin menjadi jadi pulak . mengelupur biawak aku . then si eifa bagi ubat tahan sakit . nasib baik ade ubat tuh . ok skit . mekasih eifaa


tapi time tengah malam , die buat sakit lagi , maybe kesan ubat dah hilang kot . ok . menangis sampai ke pagi . mengelupur biawak ber 'round round' dah . dah tak boleh nak buat pape .nak tefon ma , dah lewat sgt . mybe dah tido . so terpakse lah redho dan menahan sakit .


esok kan , ari sbtu pegi klinik , sebab dah tak tahan sangat . doctor cakap gigi rosak . dulu bekas tapong . die cakap ade 2 treatment boleh buat , mati akar atau cabut . mati akar kos dalam rm300++ . gile kau . tapi tak mustahil jugak aku buat . muahahha . tanye doctor tuh , tapong x boleh ke ? sebab nye aku takut cabut gigi . huhu . tapi malang nye , doctor tuh cakap dah x boleh , sebab ia berlubang sampai ke dalam dahh . smpai ke gusi . kalu tapong pun , kat bahagian atas je . bawah masih berlubang dan kuman kuman masih boleh berparty lagi .


choyyy .. terpakse lah amik kaedah cabut =='' . tapi tak boleh nk cabut on the spot sebab bengkak dan terlampau sakit . so , die bagi ubat suh telan dulu . cukup seminggu baru datang balik .


ok . bengkak . tapi nieh macam dah surut sikit . sakittt :(

tapi nak cukup kan seminggu tuhh , ya ampunnnn . terpakse menahan kesakitan yang kedua paling sakit di atas muka bumi bima sakti ini . bermacam macam jenis ubat aku telan . demi untuk menhilang kan rase sakit . eh cop . mengurangkan rase sakit dan denyut denyut .

aku pun tak tahu dah berapa banyak dadah dalam badan aku nieh . lame lame nanti sakit buah pinggan jugak aku =="

dah berape malam aku tak lena untuk dibuai mimpi . nieh sume sebab skit gigi punye pasal lah niehh .. ermmm . kemarin clas kitchen yang megambil mase agak lame dan final exam english . *phewwww* . nasib baik bacteria tak berparty . kalau tak , memang mengelupur lah aku nak menjawab final semalam . alhamdulillah :)

hari nieh dah genap seminggu , so esok nak g cabut . tapi aku takuttttt . macam mane nieh :( . aku memang penakut cabut gigi . tapi aku tengok adik aku ezah , selamberrr je cabut . die tuh gile ke ape ? suke sgt jumpe doc gigi , cabut , ishhh . kalau aku , memang tak lah . haha . rela aku bawak lari kete pegi tempat lain , dari pegi tggu die cabut gigi . huhu

ok . esok terpakse memberanikan diri untuk berjumpe doctor gigi dan cabut . dah tak boleh bertangguh lagi dh . mggu nieh busy dengan event . kene nye time tengah handle event , buat sakit gigi . x naye aku . *phewww* . tak senang duduk aku memikirkan nye .



* tetibe terbayangkan aku menjerit jerit kat atas kerusi dalam bilik time aku cabut gigi dulu . 2 tahun yg lepas kot . ke 3 tahun ? huhu . lupe . doctor x smpat cabut sebab aku mengelupur atas kerusi tuh , then doc terpakse stop , buat appointment lain , suh datang lagi len kali . heh ? smpai sekarang aku ingorekan appointment tuh . fuhhh . lemah semangattt .

kuatkan lah aku esok .

No comments:

Post a Comment